معنی خائیز چیست؟

معنی خائیز چیست؟

  • معنی خائیز به همراه کلمات هم قافیه، و برابر پارسی آن در فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی عمید، دانشنامه آزاد فارسی، تلفظ خائیز در گویش ها و لهجه ها.


    معنی خائیز

    ده کوچکی است از دهستان مرکزی بخش حومه شهرستان بهبهان.


    خائیز در لغت نامه دهخدا

    خائیز. ( اِخ ) ده کوچکی است از دهستان مرکزی بخش حومه شهرستان بهبهان 17 هزارگزی شمال خاوری بهبهان 17 هزارگزی شمال راه بهبهان به اهواز، سکنه 44 تن. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 4 ).


    یشنهاد و نظر شما برای واژه خائیز

    در بخش دیدگاه، نظر خودتان را درباره‌ی این مطلب بنویسید. اگر نقصی می‌بینید، سعی کنید مطلبمان را کامل کنید. و اگر پیشنهاد تازه‌ای دارید، پیشنهادتان را اضافه کنید .


    خائیز در دانشنامه ویکی پدیا

    مختصات: ۲۸°۴۵′۲۶٫۱″ شمالی ۵۱°۲۹′۳٫۳″ شرقی / ۲۸٫۷۵۷۲۵۰°شمالی ۵۱٫۴۸۴۲۵۰°شرقی / 28.757250; 51.484250
    http://daliranetangestan.com/تصاویر-چهار-فصل-مناطق-دیدنی-خائیز-تنگس/
    منطقه گردشگری خائیز منطقه ای خوش آب و هوای در شهرستان تنگستان در استان بوشهر واقع در جنوب شرق شهر اهرم (مرکز شهرستان تنگستان)، با وسعتی بیش از ۴۲ هزار هکتار، از شمال به جنوب پنج روستای بنیان، گشی، یخ، مخدان و اشی را در بردارد که شغل اصلی مردم منطقه باغداری و دامداری است. خائیز در قدیم به عنوان اصلی ترین تأمین کننده مرکبات (لیمو ترش) و خرمای استانهای بوشهر، فارس و خوزستان بوده است و قرار گرفتن در بین دو کوه بنام بیرمی و کوه سرخ به این منطقه نمایی زیبا بخشیده است.
    این منطقه در دهستان اهرم از توابع بخش مرکزی شهرستان تنگستان قرار دارد. از شمال به رودخانه باهوش و ارتفاعات قلعه دختر، از جنوب به ارتفاعات بیرمی، از شرق به کوه سرخ و از غرب به تپه ماهورها وکوه های کم ارتفاع مشرف به اهرم ختم می شود. این منطقه کوهستانی محدوده ای از رشته کوه های زاگرس، ارتفاعات بوشکان است. بالاترین ارتفاع منطقه ۱۹۵۰ متر می باشد این ارتفاع بام استان بوشهر است.
    چشمه های معدنی و آب شیرین کوه بیرمی، گیاهان و درختان متنوع و گونه های متنوع جانوری از جاذبه های طبیعی گردشگری منطقه می باشد.

    خائیز در ویکی پدیا


    پیشنهاد ویژه برای مطالعه

    نگویید دستان ما خالی است

    شعر مسافر سهراب سپهری

    اشعار احمد شاملو

    به مطلب امتیاز دهید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    Sara

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *