زمستان عروسی آسمان و زمین است

زمستان عروسی آسمان و زمین است

  •  

    بر روی زمین برف شادی می ریزد از آسمان ،از آسمانی با کلاه ابری سفید و زمینی تشنه برف شادی . آسمان لباس ابری اش را می پوشد و به خاطر می آورد، وقتی در بهار دل انگیز همه شاخه های درختان دست بر آسمان به دعا بر می دارند و از جوانه های سبز روشن کوچک، پر می شوند و شکوفه های رنگین چون نگین لباس عروس بر درختان چشم را می نوازد و در گرمای تابستان این شاخه های دست به دعا برداشته پر می شوند از ستاره های سبز و میوه های رنگین و خوشمزه و در پاییز یاد رنگینک های زرد و نارنجی و قرمز بر شاخه های درختان و ریزش آن چون باران پاییزی و خش خش آنها زیر کفش آدم ها،زمان را آماده می کند برای یک مراسم عروسی دلنشین.

    برگهای خشک و شاخه های درختان نیز با تماس با یکدیگر ،عروسی آسمان و زمین را جشن گرفته و و برگها پایکوبی می کنند.پرندگان روی درختان به همدیگر نقل وشیرینی تعارف کرده و شادباش می گویند .آسمان برف شادی می ریزد و با صدای غرش فلش از آن ها عکس می گیرد.

    ستارگان کوچک زمینی انگشتری انگشتانشان می شوند و شکوفه های رنگین ،نگین انگشتریشان . دست به دعا هستند که سایه انگشتریشان بر سر موجودات،آنها را از گرمای عالمتاب خورشید دور می کند، و خوشحال از این که پس از ماهها تلاش و مثمر ثمر بودن ستاره های زرد نارنجی و قرمز بر انگشتری اش بوسه می زنند و به پایش می ریزند تا باز در سالگرد عروسی آسمان و زمین شاهد ریزش برف شادی از ابرها باشیم.

    نوشته : مهدیه هادی نیا

     

    به مطلب امتیاز دهید!

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    مهدیه هادی نیا
    Latest posts by مهدیه هادی نیا (see all)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *