معنی زئوس بلوس

معنی زئوس بلوس

  • معنی زئوس بلوس به همراه کلمات هم قافیه، و برابر پارسی آن در فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی عمید، دانشنامه آزاد فارسی، تلفظ زئوس بلوس در گویش ها و لهجه ها.

     

    معنی زئوس بلوس

    معنی: معبدی است که در قسمتی از شهر بابل قرار داشت.

     


    معنی زئوس در لغت نامه دهخدا

    زئوس بلوس. [ زِ ئو ب ِ ل ُ ] ( اِخ ) بارگاهی است که در یک قسمت از شهر بابل وجود داشت.در تاریخ هرودت ص 852 آمده : درهای این بارگاه از برونز بود و در زمان حیات من هنوز وجود داشت. این بارگاه بشکل چهارضلعی است که هر ضلع آن دو ستاد طول دارد. در معبد برجی یک پارچه ساخته شده که طول و عرض آن یک ستاد است. بر روی این برج ، برج دیگری است و بر روی برج دوم نیز برج دیگری قرار دارد و بهمین ترتیب هشت برج بر روی هم… در قسمت پائین آرامگاه بابل معبد دیگری وجود دارد در این معبد مجسمه بزرگی از زر ناب موجود است که خداوند زئوس را نشان میدهد و نزدیک مجسمه میز بزرگی از طلا است و بگفته کلدانیان مجموع آن هشتصد تالان طلا وزن داشت… در زمان کورش هنوز مجسمه ای به ارتفاع 12 آرنج از طلای ناب وجود داشت.

     


    پیشنهاد و نظر شما برای معنی زئوس بلوس

    در بخش دیدگاه، نظر خودتان را درباره‌ی این مطلب بنویسید. اگر نقصی می‌بینید، سعی کنید مطلبمان را کامل کنید. و اگر پیشنهاد تازه‌ای دارید، پیشنهادتان را اضافه کنید.

     


    پیشنهاد ویژه برای مطالعه

    شعری از فاطمه اختصاری

    شعر رهگذران احمد شاملو

    شعر تنهای منظره سهراب سپهری

    شعر پنجره فروغ فرخزاد

    به مطلب امتیاز دهید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    فاطمه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *