چاپ کتاب
همراه با طراحی جلد، ویرایش تخصصی، ویراستاری، صفحهآرایی، اخذ مجوز و انتشار در سطح کشور و خارج از ایران به وسیلهی سایتهای فروشِ داخلی و بین المللی و نمایشگاههای کتاب.
بیدغدغه و با خیال راحت کتاب بنویسید. چاپ و نشر آن با ما.
برای استعلام قیمت، کسب اطلاعات و مشاورهی چاپ کتاب میتوانید با این شماره در واتساپ تماس داشته باشید:
اگر کتاب شما در زمینههای هنری یا ادبیست، پیش از تماس، پیشنهاد میکنیم متنِ زیر را بخوانید.
مشاوره کوچکی درباره چاپ کتاب شعر و داستان
اگر قصد چاپ کتاب را داریم. در ابتدا باید کتابی داشته باشیم!
جملهای که در سطرِ پیش خواندید، شاید کمی خندهدار به نظر برسد اما باور کنید که یک واقعیت است.
در این سالها بسیار افرادی را دیدهام که هیچ کتابی ندارند اما میخواهند کتابشان را به چاپ برسانند.
اجازه بدهید کمی بیشتر واقعه را شرح دهم.
اگر قصد چاپ کتابی را داریم، در ابتدا باید بدانیم که کتابِ ما در کدام فرمت قرار میگیرد.
آیا یک کتابِ علمیست؟ آیا کتاب شعر است؟ آیا در حوزهی داستان قرار دارد؟
باید بدانیم که چجور کتابی میخواهیم به چاپ برسانیم.
این قدم اول است.
اما اگر بخواهیم کمی حرفهایتر عمل کنیم، در قدم دوم باید بدانیم که در این حوزه چه کتابهایی چاپ شدهاند یا چه کتابهایی در حال چاپ شدن هستند.
به طور مثال، یک داستاننویس باید از جریانِ داستاننویسی (لااقل در کشور خودش) با خبر باشد. باید بداند که اصلن داستان چیست! پیشکسوتانِ داستاننویسی چه کسانی بودهاند و هستند! و امروز جریانِ منطقی و علمیِ داستاننویسی به چه سمت و سویی رفته است. یک داستاننویس، پیش از چاپِ کتابِ خودش باید فضای داستانِ معاصر را بشناسد.
بدیهیست که چاپ کتاب داستان تنها یک مثال بود. این مثال در زمینهی چاپ کتاب شعر نیز صادق است. و همین طور برای چاپ کتابهای علمی نیز می توان این موضوع را صادق دانست.
چرا مردم باید کتابِ من را بخوانند؟
پیش از چاپ کتاب ، خودتان را جای مخاطبهای کتاب بگذارید. فکر کنید واردِ یک کتابفروشی شدهاید. و در زمینهی خاصی به دنبال کتاب هستید. به طور مثال به سراغِ قفسهی کتاب های شعر میروید. کتابها را دانه دانه برمیدارید. ورق میزنید. نگاه میکنید و از میانشان کتابهایی را برای خرید گلچین میکنید و کنار میگذارید. فرض کنید که کتابِ شما هم مابینِ آن کتابها قرار گرفته است. آیا کتابِ خودتان را انتخاب خواهید کرد؟
اگر بخواهم به گفتههای پیشینم بازگردم باید بگویم که بدیهیست کسی میتواند به این سوال پاسخ دهد که در ابتدا شناختِ کافی از کتابهای موجود در بازارِ کتاب داشته باشد.
وحشت نکنید!
فروغ فرخزاد، شاعرِ بزرگِ معاصرمان، در مجموع پنج کتاب به چاپ رسانیده است.
که به ترتیب «دیوار»، «اسیر»، «عصیان»، «تولدی دیگر» و «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد» نام دارند.
اینها نامهای کتابهای فروغ بود.
اما سوال اینجاست که آیا فروغ فرخزاد از ابتدا شاعری بزرگ و کارکشته بوده است؟
قطعن خیر. هرکاری نیاز به تمرین، آموزش، یادگیری و صرف زمان دارد.
فروغ فرخزاد در سه کتابِ اولش (دیوار، اسیر، عصیان) شاعریست کاملن متوسط. و این مطلب را خودش نیز معترف است.
اما این سه کتاب را باید به چاپ میرسانْد تا به کتابِ تولدی دیگر برسد. که این کتاب یک شاهکارِ بیبدیل در ادبیاتِ معاصرِ ماست.
یا بسیاری از شاعرانِ بزرگِ دیگرِ مثل شاملو یا…
اگر زمین نخوریم، چگونه راه رفتن را بیاموزیم؟
انسانها در طیِ روند به تکامل میرسند. در تمامِ طولِ تاریخ، هیچ دوندهی بزرگی از بدوِ تولدش دونده نبوده است. انسان ابتدا که به دنیا میآید حتا راه رفتن نیز بلد نیست.
باید مسیری را رفت. زمین خورد. بلند شد و باز حرکت کرد. در غیر این صورت چگونه راه رفتن را بیاموزیم؟ پس از چاپ کتاب نباید ترسید اما این به آن معنا نیست که هرچه به دستمان رسید چاپ کنیم و بعد مدام بگوییم عیبی ندارد! اینها همه تجربه میشوند.
شیمبورسکا، شاعرِ معروفِ لهستانی که برندهی جایزهی نوبل هم بود، در تمامِ طولِ زندگیاش تنها دویست شعر نوشت.
از او پرسیدند که چرا تعدادِ شعرهایتان کم است؟ پاسخ داد:
«چون یه سطل زباله کنارِ خونهم دارم»
باور کنید دلیلی ندارد که هرچه مینویسیم را به چاپ برسانیم. گاهی یک کتابِ شصت صفحهای از یک کتابِ صد و پنجاه صفحهای میتواند تاثیرگذارتر باشد.
و گاهی حذفِ آن نود صفحه میتواند قوتی باور نکردنی به کتابِ ما بدهد.
ویرایش کتاب قبل از چاپ
انگار این خاصیتِ تمامِ تازهکارهاست که فکر میکنند کتابشان بهترین است و نیازی به ویرایش ندارد.
دست از تازهکار بودن بردارید.
از تجربهی دیگران استفاده کنید.
قدرِ افرادِ حرفهای و باتجربه که در کنارتان هستند را بدانید.
کتابتان را پیش از چاپ به دستشان بسپارید. بگذارید کتابتان پیش از چاپ خوانده شود. نظرشان را بپرسید. گاهی کتابها با یک ویرایشِ کوچک تبدیل به کتابهای بسیار با ارزشتری میشوند. گاهی نیز کتابها نیاز به ویرایشهای اساسی دارند.
فراموش نکنید که دلیلی ندارد نظرِ تمامِ مردم را دربارهی کتابمان بدانیم. ما قرار نیست به شکلِ بیمارگونهای تاییدطلب باشیم. ما قرار است کارمان را به نحو احسن انجام دهیم. اگر هدفمان خلقِ یک کتاب است، این کتاب باید به بهترین شکلی که میتواند ساخته شود. چه از لحاظ محتوا، چه طرح جلد، چه صفحهآرایی و چه نوعِ کاغذِ چاپ که همهی این موارد بسیار مهم هستند. هرچند محتوای کتاب از همه چیز مهمتر است اما باقیِ موارد هم دارای اهمیتاند و نباید دستِ کمشان گرفت.
اگر افرادِ باتجربهای در کنارتان دارید که میتوانند به شما مشاوره بدهند، قدرشان را بدانید.
اما اگر این افراد در بین شما نیستند، نیازی نیست نگران باشید. ما یک تیمِ حرفهای را در کنارِ هم جمع کردهایم تا در چاپ و ویرایشِ کتاب به شما یاری برسانند.
برای طرحِ جلد، صفحهآرایی و چاپ و کاغذِ کتاب هم نیازی نیست دغدغهای داشته باشید. اینها به عهدهی ماست. پس با خیالِ راحت کارِ نهایی را تحویل بگیرید و از تماشای کتابتان لذت ببرید.
هدفتان از چاپ کتاب چیست؟
پس از ویراش و خلق و چاپ کتاب ، نوبت به انتشارِ آن میرسد.
اما باید در همان ابتدا هدفِ خودمان را مشخص کنیم.
آیا قرار است این کتاب را به تعداد بسیار زیادی منتشر کنیم و به رایگان به دست مردم برسانیم؟
قرار است تعدادِ کمی منتشر کنیم تا کتابی به یادگار از خودمان داشته باشیم و خانواده و دوستان بتوانند کتابمان را داشته باشند؟
قرار است در تمامِ کتابفروشیها و نمایشگاههای کتاب، در سراسر کشور، پخش شود؟
قرار است در چند کتابفروشی و سایتِ فروشِ آنلاین قرار بگیرد تا اگر کسی خواست بتواند آن را ببیند و تهیه کند؟
یا قرار است پخشِ این کتاب در سطحِ بینالمللی باشد؟
نکته: انتشارِ خبرِ چاپِ کتابتان در خبرگزاریها نیز میتواند کمی باعثِ جذبِ مخاطب شود. در این زمینه نیز میتوانید روی کمکِ ما حساب کنید.
باید واقعبین بود
برخی از دوستانمان فکر میکنند تمامِ مردمِ ایران در صفْ انتظار میکشند تا کتابِ ایشان چاپ شود و آن را بخرند.
باید به این دوستان گفت که در این مملکت برای هرچیزی که صف بکشند، برای هیچ کتابی صف نخواهند کشید. خیالتان راحت باشد.
هر شاعر یا نویسندهای تعدادی مخاطب دارد. کم یا زیاد.
و تعدادی مخاطب هم پس از چاپِ کتابش پیدا میکند که این به مددِ انتشارات است.
برخی از کتابها قابلیتِ معرفیِ بیشتری دارند و برخی قابلیتِ معرفیِ کمتری.
به طور مثال، تصور کنید یک نشر صدها کتاب به چاپ رسانده است.
اما از بین این صدها کتاب، تنها چند عنوان هستند که از همهی آنها پرفروشترند.
پس میزانِ فروشِ کتابِ تنها وابسته به قدرتِ تبلیغاتیِ انتشارات نیست.
این میزان به چند عامل بستگی دارد.
1- معروفیتِ نویسنده.
2- قدرتِ معرفیِ ناشر.
3- و تواناییِ دوست داشته شدنِ کتاب از سوی مخاطب.
پخش کتاب
وظیفهی انتشارات از نامِ آن مشخص است. انتشارات وظیفهی چاپ و انتشارِ کتاب شما را دارد.
اما باید دقت کنید که واقعبینانه خودتان را بشناسید. تعدادِ مخاطبهایتان را بدانید و روی همینها حساب باز کنید تا نشری با وعدههای واهی شما را فریب ندهد و هزینهای بسیار بالاتر بابتِ چاپ کتاب از شما بگیرد.
به شخصه نشری را میشناسم که به تمامِ نویسندهها وعدهی پخشِ کتابشان را در تمامِ کتابفروشیهای سطح کشور میدهد. و بسیار هم آسان آنها را مجاب میکند که کتابتان در همه جا حضور خواهد داشت.
اما باید واقعبین بود. هر کتابفروشی توسط یک کتابفروش مدیریت میشود. شرایطِ کاریِ کتابفروشها ایجاب میکند که کتابهای پرفروش را بیاورند. پس بسیاری از کتابها را به هیچ عنوان قبول نمیکنند. سالانه هزاران کتاب چاپ میشود. خودتان تصور کنید، آیا یک کتابفروشی میتواند تمامِ این کتابها را در فروشگاهش نگه دارد؟
خب بدیهیست که وعدهی آن انتشارات تحقق پیدا نخواهد کرد. در نتیجه نویسندهی کتاب از ناشر ناراضی میشود.
چقدر خوب بود اگر همهی آدمها با صداقت رفتار میکردند. در اندازهای وعده میدادند که میتوانستند عمل کنند.
به هرحال بهتر است تمام شرایطِ چاپ و پخشِ کتابتان را در قراردادی رسمی با انتشارات به ثبت برسانید. هر وعدهای که نشر میدهد باید در قرارداد نوشته شود.
هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ کتاب شما بستگی به نوعِ قراردادی دارد که مابین شما و ناشر بسته میشود. گاهی یک ناشر، بنابر سیاستهای خودش، قبول میکند که بر روی کتابِ شما سرمایهگذاری کند. یعنی تمامِ هزینهی کتابتان را پرداخت کند.
گاهی یک ناشر، برای چاپ کتاب برای شما درصدی حقِ تالیف در نظر میگیرد.
گاهی قراردادِ شما دو طرفه است. یعنی بخشی از هزینهی چاپ کتاب را شما میدهید و بخشی از آن را ناشر.
گاهی نیز تمامِ هزینهی چاپِ کتابتان برعهدهی خود شماست.
در مجموع به خاطر نوساناتِ قیمتِ چاپ و کاغذ، شاید بهتر باشد که با ما تماس بگیرید تا هزینهی چاپِ کتابتان را محسابه کنیم.
اما چند نکته که در قیمت چاپ کتاب متفاوت میشود:
هزینهی صفحهآرایی.
هزینهی مجوز.
هزینهی طرح جلد.
هزینهی کاغذ و چاپ.
ناگفته نماند که برخی نشرها، به خاطر اعتباری که کسب کردهاند، به اصطلاح هزینهی مُهرشان را از شما میگیرند. که خب بدیهیست. حق دارند! به هرحال این هم مهم است که کتابتان با مُهرِ چه انتشاراتی به چاپ میرسد.
اگر بازهم سوالی داشتید، تماس بگیرید:
چاپ کتاب در خارج از کشور
چاپ کتاب
چاپ کتاب در خارج از کشور
چاپ کتاب در خارج از کشور
چاپ کتاب خارج از کشور
چاپ کتاب در نشر چشمه
چاپ کتاب pdf
چاپ کتاب شعر
چاپ کتاب درسی
چاپ کتاب داستان
چاپ کتاب داستان کوتاه
چاپ کتاب در کانادا
چاپ کتاب در انتشارات نگاه
هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ کتاب در ایران
هزینه چاپ کتاب 200 صفحه ای
هزینه چاپ کتاب کودک
چاپ کتاب با تیراژ کم
چاپ کتاب با کمترین هزینه
چاپ کتاب با هزینه شخصی
چاپ کتاب با اسم کودک
چاپ کتاب با نام کودک
چاپ کتاب با قیمت مناسب
چاپ کتاب با قیمت ارزان
چاپ کتاب با کاغذ بالکی
چاپ کتاب با اسم مستعار
چاپ کتاب با نام مستعار
شعر و مهر