شعر تو را دوست می دارم احمد شاملو - طرف ما شب نیست صدا با

طرف ما شب نیست – تو را دوست می دارم

  • دانلود دکلمه صوتی شعر تو را دوست می دارم احمد شاملو + پخش آنلاین و متن کامل. طرف ما شب نیست با صدای احمد شاملو. صدا با سکوت آشتی نمی کند. کلمات انتظار می‌کشند…

    ما شب نیست – تو را دوست می دارم

     

    طرفِ ما شب نیست
    صدا با سکوت آشتی نمی‌کند
    کلمات انتظار می‌کشند

    من با تو تنها نیستم، هیچ‌کس با هیچ‌کس تنها نیست
    شب از ستاره‌ها تنهاتر است…

    طرفِ ما شب نیست
    چخماق‌ها کنارِ فتیله بی‌طاقتند

    خشمِ کوچه در مُشتِ توست
    در لبانِ تو، شعرِ روشن صیقل می‌خورد
    من تو را دوست می‌دارم، و شب از ظلمتِ خود وحشت می‌کند.

     

    دکلمه صوتی طرف ما شب نیست

    «شعر تو را دوست می دارم» که با سطر «طرف ما شب نیست» شروع می‌شود، از آلبوم باغ آینه است که شاملو با صدای زیبای خود آن را خوانده و مرتضی حنانه نیز موسیقیِ جاودانه‌ای را با آن هماهنگ کرده است. دانلود دکلمه طرف ما شب نیست با صدای احمد شاملو در باکس زیر موجود است.

     

     

    خشم کوچه در مشت توست

    نام این شعر احمد شاملو همان طور که می‌دانیم «تو را دوست می دارم» است اما در میان مردم به نام‌های دیگری نیز معروف است. نام‌هایی که مردم به این شعر داده‌اند براساس سطرهای درخشان آن شکل گرفته. برخی از این نام‌ها عبارتند از: «طرف ما شب نیست»، «خشم کوچه در مشت توست»، «شب از ستاره ها تنهاتر است».

     

    در صورتی که در متن بالا، معنای واژه‌ای برایتان ناآشنا می‌آمد، می‌توانید در جعبه‌ی زیر، آن واژه را جستجو کنید تا معنای آن در مقابلش ظاهر شود. بدیهی‌ست که برخی واژه‌ها به همراه پسوند یا پیشوندی در متن ظاهر شده‌اند. شما باید هسته‌ی اصلیِ آن واژه را در جعبه جستجو کنید تا به نزدیک‌ترین پاسخ برسید. اگر واژه‌ای را در فرهنگ لغت پیدا نکردید، در بخش دیدگاه‌ها گزارش دهید. با سپاس از همکاری شما.

    آ

    (حر.) «آ» یا «الف ممدوده» نخستین حرف از الفبای فارسی ؛ اولین حرف از حروف ابجد، برابر با عدد "۱".

     

    طرف ما شب نیست

    شعری که خواندیم به این شکل شروع شد: «طرفِ ما شب نیست صدا با سکوت آشتی نمی‌کند کلمات انتظار می‌کشند» آیا با این سطرها برای شروعِ این شعر موافق هستید؟ به نظر شما غیر از این شروع نیز می‌توانستیم شروعِ دیگری داشته باشیم و شعر از چیزی که حالا هست جذاب‌تر و زیباتر باشد؟ به طور یقین احمد شاملو که از شاعران مهم معاصر ماست دیدگاه و دلایلِ خاص خودش را برای این شروع داشته است، به نظر شما چرا این سطرها را برای شروع شعر انتخاب کرده؟ شما اگر جای احمد شاملو بودید، این شعر را چگونه شروع می‌کردید؟ و به جای سطرهای پایانی یعنی : «خشمِ کوچه در مُشتِ توست در لبانِ تو، شعرِ روشن صیقل می‌خورد من تو را دوست می‌دارم، و شب از ظلمتِ خود وحشت می‌کند.» از چه سطرهایی استفاده می‌کردید؟

     

    تو را دوست می دارم

    دیدگاه خودتان را در بخش دیدگاه‌ها برای شعر تو را دوست می دارم احمد شاملو بنویسید. اگر از شعر لذت برده‌اید، بنویسید که چرا لذت برده‌اید و اگر لذت نبرده‌اید، دلیل آن را بنویسید.

    اگر نقد یا پیشنهادی برای سایت دارید، به گوش جان می‌شنویم.

    اگر عکس‌نوشته‌ای با این شعر درست کرده‌اید، در بخش دیدگاه‌ها اضافه کنید تا با نام خودتان منتشر شود.

    پیشنهاد می‌کنیم، این شعر را با صدای خودتان ضبط کنید و در بخش دیدگاه، فایل صدایتان را اضافه کنید تا در سایت منتشر شود.

     

    به مطلب امتیاز دهید!

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    بهاره خدابنده
    Latest posts by بهاره خدابنده (see all)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *